![](https://15710184d2.cbaul-cdnwnd.com/ea0af72ac8bc2c13736fc546a86312c9/200000025-272c128281/200000021.jpg?ph=15710184d2)
TZZ I. kat - Telefonické dorozumívání
- Dvoukolejná trať
Při telefonickém dorozumívání na tratích, kde po traťových kolejícíh jezdí vlaky jen v jednom směru se zabezpečuje jízda vlaku hlášením předvídaného odjezdu a telefonickou odhláškou.
Přestože je tento způsob organitování dopravy označován jako TZZ I. kategorie, absence jakýchkoliv technických prostředků, které by zajistily bezpečnost jasně deklaruje, že se o žádné TZZ nejdená.
Na tratích se zabezpečovacím zařízením se telefonické dorozumívání používá pouze při poruše nebo údržbě ZZ.
Vlak z výchozí stanice nesmí odjet pokud:
- výpravčí nedostal odhlášku za předchozím vlakem
- nedostal zprávu o dojezdu PMD od výpravčího sousední stanice, nebo pokud PMD nedojel do jeho stanice
- z jiných důvodů nemá jistotu že traťový oddíl je volný
- pokud přijetí předvídaného odjezdu vlaku nepotvrdili všichni strážníci traťových oddílů (v tomto případě hláskaři) a další dopravní zaměstnanci (např. závoráři)
Případ, kdy vlak nemůže ze stanice odjet
Nemůže-li odjet vlak, který byl přijat, je třeba to oznámit výpravčímu, který vlak přijal, a všem zaměstnancům na trati zrušením předvídaného odjezdu vlaku.
Jízda vlaků za nemožného dorozumnění s hláskou
Pokud nastane situace, že není možné dorozumění s hláskou, jezdí se v mezistaničním oddíle. První vlak takto vypravený se vybaví rozkazem, kde je zpráva pro hláskaře, že se jezdí v mezistaničním oddíle. Tento rozkaz se dá přečíst hláskaři a poté se jezdí v mezistaničním oddíle do obnovení dorozumění s hláskou.
Jízda vlaku za nemožného dorozumnění se závoráři, strážníkem trati, při poruše závor
text odstavce se zpracovává