![](https://15710184d2.cbaul-cdnwnd.com/ea0af72ac8bc2c13736fc546a86312c9/200000025-272c128281/200000021.jpg?ph=15710184d2)
Hláska
Hláska je dopravna bez kolejového rozvětvení, rozdělující mezistaniční úsek na více traťových úseků / oddílů.
Hláska je obsazena hláskařem, což je dopravní zaměstnanec podílející se na zabezpečování jízd vlaků, kdy se uskutečňuj telefonickým dorozumíváním. Hláskař přijímá a potvrzuje předvídaný odjezd vlaku ze sousední stanice. Zabezpečí jízdu vlaku uzavřením závor (pokud nějaké obsluhuje) a postavením oddílového návěstidla do polohy volno.
Po projetí vlaku zajistí přenastaví oddílové návěstidlo do polohy stůj a udělí odhlášku předchozí dopravně - hlásce nebo železniční stanici.
Technické prostředky hlásky
Hláska je vybavena oddílovým návěstidlem, pro každý směr jízdy vlaků a příslušnými předvěstmi oddílových návěstidel. Pokud je v blízkosti železniční přejezd, který se neaktivuje jízdou vlaku, může být ovládán hláskařem.
Hláska je připojena na hláskové okruhy a traťový okruh.
Jediná technická závislost, která se vyskytuje na hláskách je blokace hláskového telefonu s možností udělit odhlášku, není-li volnoznak na oddílovém návěstidle změněn zpět na stůj. V hláskovém telefonu je blokován pouze mikrofon. Hláskař nesmí mít zamezenu možnost udělit jiné oznámení, které se provádí zvoněním na hláskovém telefonu.
Pokud hláska obsluhuje přejezd, může být provedena závislost rozsvícení volnoznaku na oddílovém návěstidle na uzavření přejezdu.